ایران جنگ افزار جامع ترین سایت نظامی ایران
ایران جنگ افزار جامع ترین سایت نظامی ایران
ارتش،سپاه ،نيروی انتظامی و سایر نیروهای نظامی ایران

این روزنامه آمریکایی در کنار تحلیل خود،تلویحا اشاره ای نیز به رزمایش اخیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موسوم به "ولایت 90" در محدوده خلیج فارس، دریای عمان و خلیج عدن منجر به افزایش قیمت نفت شد،داشت و نوشت:« در حال حاضر قیمت نفت 4 درصد افزایش یافته است».

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «گرچه رزمایش و آزمایش های موشکی می تواند یک قدرت نمایی باشد اما ناظران بر این باورند که حسابرسی و برنامه ریزی های غلط توسط ایران و یا غرب می تواند باعث شروع جنگ بشود».

به گزارش جام، واشنگتن تایمز افزود: «ایران در سال های 2007 و 2008 ناوهای خود را مجدداً سازماندهی و قایق های تندروی خود را به تنگه هرمز اعزام کرد. طبق تخمین ها ایران حدود 3000 قایق کوچک تندرو دارد که می تواند موجب انفجارهای بزرگی شوند و به ناوهای عظیم آمریکا ضربه بزنند».

این روزنامه در ادامه بدون اشاره به ورود غیرقانونی 15 ملوان انگلیسی به مرزهای آبی ایران مدعی شد:« در سال 2007 تنها یک قایق کوچک ایرانی 15 نظامی انگلیسی را ربود».

 

بنابراین گزارش ایالات متحده از چند سال پیش نسبت به افزایش قایقهای تندرو ایران ابراز نگرانی کرده بود. در اواسط خرداد 86

 رابرت آلتهاگ سخنگوی اطلاعات نیروی دریایی آمریکا با اشاره به افزایش قایقهای تندرو ایران در تنگه هرمز و تجهیز این قایقها به موشکهای کوروز ضد کشتی گفت:این قایق‌ها توانایی به چالش کشیدن کشتی‌های جنگی و ایجاد اختلال در انتقال روزانه نفت بازارهای جهانی را دارند.

 

وی افزود: ایران نشان داده است که سپاه پاسداران انقلابی‌اش هنوز قادر است در درگیری‌ها از تاکتیک‌های تهاجمی استفاده کند. در گزارشی که از سوی اطلاعات نیروی دریایی آمریکا منتشر شده، آمده است با استفاده از صد قایق تندرو در گروه‌های بیست یا سی‌تایی و حمله همزمان از چندین محل می‌توان حمله‌ای علیه نیروهای آمریکایی و تانکرهای تجاری حاضر در آب‌های خلیج‌فارس، ترتیب داد.
هر چند که در این سالها سپاه پاسداران قیاقهای تندرو نوینی را به خدمت گرفته است ولی فروش سریعترین شناورجهان در سال 1389 به ایران و احتمال استفاده آن در امور نظامی، نگرانی های غرب در خلیج فارس را افزایش داد.

به گزارش روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز کشورهای غربی و به ویژه آمریکا از فروش سریع ترین قایق دنیا معروف به شناور تندرو" بلید رانر -51" به ایران و کاربری نظامی این شناورها به شدت نگران شده اند.این نوع از شناورها پیش از این توسط ماجراجوی معروف انگلیسی "نیل ماک گریگور" در سال 2005 مورد استفاده قرار گرفته و وی توانسته بود با استفاده از این نوع شناور رکوردزنی کند.

براساس این گزارش، چندی پیش یک ناو هواپیمابر از پاسخ به نیروی دریایی سپاه و اعلام شماره بدنه خودداری کرد، و پس از آن همین قایق های تندرو به سرعت به سمت ناو آمریکایی رفتند و این امر باعث شد تا ناو هواپیمابر بلافاصله محترمانه پاسخ پست مخابراتی سپاه پاسداران را بدهد.


نظرات شما عزیزان:

shahrozz
ساعت15:26---8 فروردين 1392
واقعا میترسن؟پس واسه همینه که سالهاست فقط تهدید میکنن ولی حمله نمیکنن

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:, توسط امیرمهدی طهرانیان |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.